Pages

www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws.

Friday, October 28, 2011

Refleksi


Saya memfokuskan pada sajak Kau dan Aku. Saya telah menyentuh tentang maksud, tema dan persoalan. Saya telah menggunakan beberapa gambar yang berkaitan dengan sajak sebagai induksi set dan alat bantu saya. Cara saya mengajar maksud kepada pelajar-pelajar ialah dengan menganalisis dari rangkap ke rangkap. Selain daripada itu juga, pendedahan kepada contoh-contoh dalam kehidupan sebenar dapat membantu pelajar-pelajar saya memahami sajak berkenaan. Saya telah berusaha sedaya upaya untuk membuat mereka berfikir dan cuba mengaplikasikannya dengan dunia realiti. Walaubagaimanapun, masa saya telah banyak terbuang dalam menyampaikan maksud ini, dan mungkin pelajar-pelajar saya kurang memahami cara untuk mencari tema dan persoalannya kerana faktor masa yang agak singkat. Dengan demikian, pada masa akan datang, saya akan berusaha untuk membahagikan masa dengan lebih tepat lagi, dan mengurangkan langkah-langkah pengajaran dalam persediaan mengajar saya.

0 comments:

Post a Comment